Zał. nr 1 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STADIONU MIEJSKIEGO W MYŚLIBORZU
ZASADY OGÓLNE
- Stadion Miejski w Myśliborzu zwany w dalszej części Regulaminu Stadionem jest obiektem usytuowanym w Myśliborzu, przy ul. 11 Listopada 2.
- Niniejszy Regulamin określa szczegółowe zasady korzystania ze stadionu i przebywania na nim ludzi.
- Zarządcą stadionu jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu.
- Wejście na stadion jest równoznaczne z akceptacją przepisów zawartych w niniejszym Regulaminie oraz Regulaminach obowiązujących podczas imprez, zawodów i zajęć sportowych.
- Stadion składa się z bieżni lekkoatletycznej, trzech boisk piłkarskich o nawierzchni trawiastej, kompleksu boisk „Orlik” składających się z boiska piłkarskiego o nawierzchni
syntetycznej oraz boiska wielofunkcyjnego przeznaczonego do gry w koszykówkę, siatkówkę i tenisa ziemnego o nawierzchni syntetycznej. Na stadionie znajdują się obiekty magazynowo – socjalne, kontener spikera, trybuny oraz utwardzony plac parkingowy. - Teren stadionu jest miejscem ogólnodostępnym.
- Stadion jest czynny od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 7.00 do 22.00.
- Udostępnienie stadionu poza godzinami otwarcia stadionu wymaga uzgodnienia z Zarządcą stadionu.
- Stadion jest udostępniany dla:
- Klubów sportowych na organizację zajęć sportowych i zawodów sportowych,
- Szkół na realizację zajęć z wychowania fizycznego z wyłączeniem głównego boiska piłkarskiego,
- Grup zorganizowanych po wcześniejszym uzgodnieniu z Zarządcą stadionu,
- Osób fizycznych w celu uprawiania rekreacji ruchowej z wyłączeniem głównego boiska piłkarskiego.
- Podstawą udostępnienia stadionu dla klubów sportowych, szkół i organizatorów imprez jest zawarcie umowy z Zarządcą stadionu.
- Korzystanie z obiektów stadionu odbywa się według ustalonego harmonogramu, zatwierdzonego przez Zarządcę stadionu.
- Obiekty i urządzenia, w które wyposażony jest stadion mogą być wykorzystane tylko zgodnie z ich przeznaczeniem.
- Osoby fizyczne, korzystające z obiektów stadionu muszą dostosować się do trwających na stadionie zawodów, zajęć treningowych, zajęć wychowania fizycznego i nie zakłócać ich przebiegu.
- Podczas zawodów sportowych, imprez i uroczystości na stadionie, osoby niebędące bezpośrednimi uczestnikami tych wydarzeń mogą przebywać na trybunach i na miejscach
do tego przeznaczonych. - Zajęcia wychowania fizycznego, organizowane przez szkoły muszą odbywać się tylko
w zorganizowanych grupach, pod opieką nauczycieli, opiekunów grup. - Zajęcia sportowe i treningi muszą obywać się pod opieką trenerów lub instruktorów.
- Prowadzący zajęcia sportowe jest zobowiązany do zapoznania uczestników z zasadami korzystania z urządzeń i obiektów sportowych na terenie stadionu.
- Zarządca stadionu zastrzega sobie prawo czasowego wyłączenia całego stadionu lub poszczególnych obiektów w następujących sytuacjach:
- Organizacji zawodów sportowych,
- Organizacji imprez i uroczystości,
- Epidemii,
- Okoliczności uzgodnionych z Burmistrzem Myśliborza.
- Istnieje możliwość najmu całego stadionu lub poszczególnych jego obiektów na podstawie umowy.
- Wysokość opłat za wynajem stadionu, jego poszczególnych obiektów lub wyposażenia określone są w Zarządzeniu Burmistrza Myśliborza.
- Kluby sportowe i stowarzyszenia, które zgodnie ze swoim statutem realizują nieodpłatnie zadania z zakresu sportu i posiadają swoją siedzibę na terenie Gminy Myślibórz, są zwolnione z czynszu dzierżawnego za użytkowanie pomieszczeń będących w administrowaniu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Myśliborzu.
- Działalność gospodarcza taka jak: gastronomiczna, handlowa, usługowa, artystyczna może odbywać się na terenie stadionu, tylko i wyłącznie za zgodą Zarządcy i na podstawie umowy.
ZASADY UŻYTKOWANIA BOISK PIŁKARSKICH O NAWIERZCHNI TRAWIASTEJ
- Na boiskach piłkarskich o nawierzchni trawiastej, zwane dalej boiskami, obowiązują ograniczenia związane z prawidłowym utrzymaniem tej nawierzchni.
- Boisko główne służy do organizacji rozgrywek piłkarskich i treningu bezpośrednio przed meczem piłkarskim.
- Boisko boczne treningowe służy do rozgrywek piłkarskich, treningów, treningów bramkarzy.
- Boisko boczne treningowe małe służy do rozgrywek piłkarskich dla dzieci, treningów piłkarskich dla dzieci.
- Obowiązuje całkowity zakaz wstępu na boisko główne bez zgody Zarządcy stadionu.
- Zajęcia na boiskach odbywają się według ustalonego harmonogramu.
- Na boisku głównym mogą odbyć się nie więcej niż dwa mecze piłkarskie w pełnym wymiarze czasowym w ciągu 7 dni.
- Szczegółowe zasady korzystania i przygotowania boiska do rozgrywek reguluje umowa z klubem sportowym.
- Zarządca stadionu nie odpowiada za nieprzygotowanie boiska do meczu piłkarskiego lub braku dostępu do obiektu, w przypadku niezgłoszenia zmiany kalendarza rozgrywek, trudnych warunków atmosferycznych, które uniemożliwiły przygotowanie boiska w należyty sposób oraz poddania boiska zabiegom agrotechnicznym.
- Zabrania się samowolnego przestawiania bramek, słupków i innych urządzeń, bez zgody Zarządcy stadionu.
ZASADY UŻYTKOWANIA BIEŻNI LEKKOATLETYCZNEJ, SKOCZNI W DAL
I WZWYŻ
- Bieżnia i powierzchnia lekkoatletyczna przeznaczone są do uprawiania biegowych
i technicznych konkurencji lekkoatletycznych takich jak:
- Skok wzwyż,
- Skok w dal,
- Trójskok,
- Pchnięcie kulą.
- Osoby korzystające z obiektów do uprawiania dyscyplin lekkoatletycznych muszą posiadać odpowiednie obuwie sportowe, które dostosowane jest do używania na bieżni
( odpowiednia długość kolców metalowych). - Zabrania się wchodzenia na bieżnię lekkoatletyczną i na boiska do gry w koszykówkę
i siatkówkę, w butach do gry w piłkę nożną lub w butach niesportowych. - Zabrania się na bieżni lekkoatletycznej, boiskach do gry w koszykówkę i siatkówkę jazdy na rowerach, deskorolkach, hulajnogach i innych.
- Korzystanie z obiektów do konkurencji technicznych, takich jak: skok wzwyż, skok w dal, trójskok, rzut kulą może się odbywać tylko za zgodą pracownika Zarządcy stadionu.
- Wydawanie sprzętu do konkurencji technicznych odbywa się tylko dla uprawnionych osób.
- Używanie bieżni lekkoatletycznej odbywa się tylko po wyznaczonych torach.
§4
ZASADY KORZYSTANIA Z BUDYNKÓW MAGAZYNOWYCH I SOCJALNYCH
- Budynki socjalne i gospodarcze na stadionie służą do zabezpieczenia sanitarnego, szatniowego organizowanych zawodów i zajęć sportowych.
- W pomieszczeniach gospodarczych magazynowany jest sprzęt sportowy, sprzęt wodny, wyposażenie żeglarskie.
- Część pomieszczeń może być objęta umowami najmu na podstawie umów najmu lub użyczenia.
- Korzystający z pomieszczeń socjalnych, toalet, szatni zobowiązani są do przestrzegania porządku i czystości.
- Zarządca zastrzega sobie prawo wyłączenia z eksploatacji części pomieszczeń socjalnych, szatni i pomieszczeń gospodarczych, w związku z prowadzonymi remontami lub organizacją zawodów i imprez sportowych.
§5
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA NA STADIONIE
Na terenie stadionu zabrania się:
- Wnoszenia niedozwolonych przedmiotów takich jak:
- butelki szklane,
- fajerwerki, petardy i inne przedmioty pirotechniczne,
- substancje chemiczne do rozpylania, spryskiwania, środki żrące,
- broń lub elementy ją przypominające.
- Używania nakryć głowy, kominiarek, które utrudniają identyfikacje osoby.
- Wnoszenia i spożywania alkoholu oraz środków odurzających.
- Przebywania na terenie stadionu poza miejscami do tego przeznaczonymi.
- Palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, poza miejscami do tego wyznaczonymi.
- Wprowadzania zwierząt, poza wystawami.
- Prowadzenia działalności handlowej, akwizycyjnej, rozdawania ulotek i innych druków bez zgody Zarządzającego stadionem.
- Parkowania pojazdów, w tym rowerów, poza miejscami do tego wyznaczonymi.
- W razie stwierdzenia u osób wchodzących na stadion przedmiotów niebezpiecznych
i zabronionych, na które wymagane jest zezwolenie, służby porządkowe informują o tym fakcie policję. - Przedmioty, które zostały zatrzymane przez służby porządkowe zostają przekazane do depozytu i wydane właścicielowi, po zakończeniu zawodów bądź imprezy.
- Dzieci do lat 13 mogą przebywać na terenie stadionu tylko pod opieką osób pełnoletnich.
- Obowiązuje całkowity zakaz blokowania dróg ewakuacyjnych.
- Samochody mogą parkować na terenie stadionu tylko w miejscach do tego przeznaczonych.
- Rowery należy pozostawić w miejscach do tego przeznaczonych – w stojakach do rowerów.
- Na całym obiekcie obowiązują zasady BHP i PPOŻ.
- Teren stadionu objęty jest systemem monitoringu.
- Osoby w stanie wskazujące na spożycie alkoholu lub będące pod wpływem środków odurzających nie będą wpuszczane na stadion.
- Osoby nieprzestrzegające postanowień niniejszego Regulaminu i Regulaminu poszczególnych imprez będą usuwane z terenu stadionu przez służby porządkowe lub uprawnione służby.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca stadionu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu sportowego należy kontaktować się pod nr tel. alarmowych:
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 2 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z OBIEKTU SPORTOWEGO
KORTY TENISOWE
§1
ZAKRES OBOWIĄZYWANIA
- Zarządcą i administratorem kortów tenisowych jest Ośrodek Sportu i Rekreacji
w Myśliborzu z siedzibą w Myśliborzu, 74-300 Myślibórz ul. Marcinkowskiego 5. - Niniejszy regulamin obowiązuje na terenie kortów tenisowych OSiR w Myśliborzu.
- Obiekt czynny jest od 1 maja do 30 września.
- Z kortów można korzystać codziennie w godzinach od 10:00 do 18:00, korzystanie z kortu
w innych godzinach jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu w biurze OSiR. - Osoby przebywające na terenie obiektu sportowego podlegają przepisom porządkowym dotyczącym tego terenu i powinny zapoznać się z obowiązującym regulaminem.
- Z obiektów sportowych mogą korzystać:
- dzieci i młodzież (pod opieką dorosłych),
- kluby sportowe, szkoły, stowarzyszenia,
- osoby dorosłe.
- W celu wejścia na korty należy się zgłosić się biura OSiR przy ul. Marcinkowskiego 5 lub do punktu wypożyczalni sprzętu wodnego i odebrać klucz do kortów.
- OSiR nie udostępnia osobistego sprzętu do grania.
§2
PRZEZNACZENIE
- Korty są miejscem do gry w tenisa ziemnego. Zabrania się wykorzystywać obiekt do innych gier lub dyscyplin sportowych.
- Korty służą do nauki gry w tenisa, treningów i zawodów.
- Zabrania się poruszania po kortach rowerami, na rolkach, lub na innych urządzeniach.
- Na kortach obowiązują stawki opłat za korzystanie obiektu sportowego określone Zarządzeniem Burmistrza Myśliborza.
- Dopuszcza się możliwość rezerwacji korzystania z obiektu sportowego po uzgodnieniu z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji.
- Wszystkich użytkowników obiektu sportowego obowiązuje ścisłe przestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, przepisów BHP oraz zachowanie porządku i czystości na obiekcie
i w jego bezpośrednim otoczeniu.
§3
ZACHOWANIE NA KORCIE
- Wejście na korty może odbywać się wyłącznie w obuwiu sportowym z płaską podeszwą.
- Każdy kto przebywa na kortach powinien zachować się tak, aby nie szkodzić i nie zagrażać innym użytkownikom.
- Użytkownikom kortów tenisowych zabrania się:
- niszczenia bądź przestawiania sprzętu, urządzeń i wyposażenia obiektu;
- wnoszenia i spożywania na terenie kortów napojów alkoholowych;
- zażywania narkotyków oraz wszelkich substancji odurzających i psychotropowych
- przebywania na terenie obiektu w stanie po spożyciu alkoholu, narkotyków, substancji odurzających i psychotropowych;
- wchodzenia i przebywania na terenie obiektu ze zwierzętami;
- palenia papierosów (w tym elektronicznych) na terenie całego obiektu.
- Po zakończonej grze, cały kort (także z liniami końcowymi i bocznymi) należy wyrównać.
- Obiekt jest monitorowany.
§4
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Wypadki lub szkody należy natychmiast zgłaszać jednostce zarządzającej kortami.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu sportowego należy kontaktować się pod nr tel. alarmowych:
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 3 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z KĄPIELISK
UTWORZONYCH PRZEZ GMINĘ MYŚLIBÓRZ
Zarządcą terenu jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, 74-300 Myślibórz,
ul. Marcinkowskiego 5 tel. 95 747 25 12, www.osirmysliborz.pl, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
- Kąpielisko czynne i strzeżone jest w okresie wakacji w godzinach od 10:00 do 18:00.
- Kąpielisko strzeżone jest tylko na odcinku wyznaczonym przez tabliczki z napisem plaża strzeżona.
- Kąpielisko ma wyznaczone strefy pływania:
- boje czerwone - strefa dla nieumiejących pływać;
- boje żółte – strefa dla umiejących pływać;
- brodzik dla dzieci.
- Znaczenie flag:
a) biała - kąpiel dozwolona;
b) czerwona - zakaz kąpieli. - Dzieci do lat 13 mogą przebywać na terenie plaży i kąpieliska oraz kąpać się tylko
w wyznaczonym miejscu pod opieką osób dorosłych. - Osoby korzystające z kąpieliska winny używać stroju kąpielowego.
- Kąpieliska są strzeżone przez Ratowników Wodnych posiadających wymagane prawem uprawnienia.
- Osoby korzystające z kąpieliska winny stosować się do poleceń ratowników.
- Kierownik grupy zorganizowanej ma obowiązek poinformować ratowników o przybyciu,
a kąpiel powinna odbywać się na zasadach określonych dla grup zorganizowanych. - Zabrania się :
- używania do mycia ciała w czasie kąpieli mydła, szamponów i innych środków higieny osobistej,
- niszczenia urządzeń i sprzętu znajdujących się na kąpielisku oraz zakłócania spokoju,
- wrzucania i popychania innych osób do wody,
- wchodzenia na wieżę i inne urządzenia ratownicze,
- skakania do wody,
- zaśmiecania terenu kąpieliska,
- rozpalania grilla i ognisk w miejscach do tego nieprzeznaczonych,
- jazdy na rowerze, rolkach, deskorolce i innych pojazdach mechanicznych
z wyłączeniem pojazdów Zarządcy, - wprowadzania psów i innych zwierząt,
- pływania sprzętem po strefie przeznaczonej do kąpieli.
- niszczenia bądź przestawiania sprzętu, urządzeń i wyposażenia obiektu;
- wnoszenia i spożywania napojów alkoholowych;
- zażywania narkotyków oraz wszelkich substancji odurzających i psychotropowych
- przebywania na terenie obiektu w stanie po spożyciu alkoholu, narkotyków, substancji odurzających i psychotropowych;
- wchodzenia i przebywania na terenie obiektu ze zwierzętami;
- palenia papierosów (w tym elektronicznych) na terenie całego obiektu.
- Wszelkie wypadki zgłaszać należy ratownikowi.
- Skargi i wnioski należy zgłaszać bezpośrednio do biura OSiR lub pod
nr tel. 95 747 25 12. - Korzystanie z kąpieliska jest równoznaczne z tym, że osoba zapoznała się z regulaminem kąpieliska utworzonym przez Gminę Myślibórz.
- Na kąpieliskach obowiązują stawki opłat za korzystanie z urządzeń będących na wyposażeniu kąpielisk, które określone są Zarządzeniem Burmistrza Myśliborza.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca Obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu należy kontaktować się
pod nr tel. alarmowych:
502-160-139 - WOPR
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 4 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA
Z WYPOŻYCZALNI SPRZĘTU PŁYWAJĄCEGO
OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W MYŚLIBORZU
- Zarządcą i administratorem wypożyczalni sprzętu pływającego jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu z siedzibą w Myśliborzu, 74-300 Myślibórz ul. Marcinkowskiego 5.
- Wypożyczalnia sprzętu pływającego jest czynna:
a) W okresie otwarcia Kąpieliska Miejskiego przy ul. Szarych Szeregów od poniedziałku do czwartku w godzinach od 10.00 do 18.00.
W piątek od godziny 10.00 do 19.00, sobotę i niedzielę w godzinach od 9.00 do 19.00.
b) W okresie od maja do 15 września poza sezonem otwarcia Kąpieliska Miejskiego wypożyczalnia jest czynna w każdy dzień tygodnia od godziny 10.00 do 18.00.
Godziny pracy wypożyczalni mogą ulec zmianie, w zależności od warunków pogodowych. - Wysokość opłat za korzystanie ze sprzętu pływającego będącego na wyposażeniu wypożyczalni Ośrodka Sportu i Rekreacji w Myśliborzu określa Zarządzenie Burmistrza Myśliborza.
- Cennik opłat dotyczy wypożyczenia na pełne godziny, przekroczenie czasu wypożyczenia do pół godziny - wynajmujący jest zobowiązany uiścić 50% opłaty za 1 godz., przekroczenie wypożyczenia powyżej pół godziny - wynajmujący ponosi opłatę za 1 godzinę.
- Sprzęt pływający może być wypożyczany wyłącznie przez osoby, które ukończyły 18 lat, po okazaniu u pracownika wypożyczalni dokumentu tożsamości.
- Wypożyczając sprzęt wodny należy obowiązkowo pobrać wyposażenie ratunkowe ( kamizelki ratunkowe lub asekuracyjne ) dla każdej osoby przewidzianej do korzystania ze sprzętu. Zabrania się zdejmowania kamizelki podczas rejsu.
- Osobom nietrzeźwym lub pozostającym pod wpływem środków odurzających sprzęt pływający nie jest wypożyczany. Wypożyczający ma prawo odmówić wypożyczenia sprzętu osobom, co do których ma podejrzenie o spożycie alkoholu lub innych środków odurzających.
- Zakazane jest wnoszenie alkoholu na sprzęt pływający.
- Zabrania się zabierania osób powyżej dopuszczalnej liczby miejsc dla danego sprzętu pływającego.
- Zabrania się kąpieli i skoków do wody.
- Na pokład powinno się wchodzić w obuwiu miękkim, które nie będzie powodowało niszczenia sprzętu.
- Użytkownik sprzętu pływającego zobowiązany jest do obserwacji warunków pogodowych i w razie potrzeby podjęcia stosownych działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i innym pasażerom.
- Odstępowanie sprzętu pływającego innym osobom i pozostawianie go bez dozoru jest zabronione.
- W przypadku uszkodzenia sprzętu pływającego lub przedłużenia wynajmu użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia obsługi wypożyczalni, Służb Ratunkowych. Numer telefonu jest dostępny na sprzęcie pływającym.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia obowiązującego regulaminu pracownik wypożyczalni może zażądać natychmiastowego zwrotu wypożyczonego sprzętu.
- W przypadku dużej fali i silnego wiatru lub złych warunków pogodowych, wypożyczanie sprzętu jest wstrzymane.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca Obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu należy kontaktować się pod nr tel. alarmowych:
502-160-139 – WOPR
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 5 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN PRZYSTANI ŻEGLARSKIEJ
OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W MYŚLIBORZU
- Zarządcą i administratorem przystani żeglarskiej jest Ośrodek Sportu i Rekreacji
w Myśliborzu z siedzibą w Myśliborzu, 74-300 Myślibórz ul. Marcinkowskiego 5. - Osoby pełnoletnie uprawnione są do żeglowania po całym akwenie Jeziora Myśliborskiego.
- Osoby niepełnoletnie żeglują tylko pod nadzorem osoby dorosłej.
- Jachty wychodzące z portu zobowiązane są do wpisania w książce portowej następujących danych: nazwisko i imię sternika, nazwę jachtu, daty i godziny wypłynięcia oraz przewidywaną godzinę powrotu.
- Sternicy jachtów zobowiązani są do wyposażenia jachtu w odpowiednią ilość środków ratunkowych, zgodnie z przepisami.
- Sternicy jachtów zobowiązani są do zabierania na pokład jachtu tylu członków załogi,
ile przewiduje karta rejestracyjna jachtu. - Członkowie sekcji żeglarskich mogą żeglować tylko w obecności instruktorów lub trenerów, zgodnie z planem zajęć poszczególnych klas. Plan zajęć należy uzgodnić z Zarządcą obiektu.
- Żeglarze zobowiązani są bezwarunkowo żeglować w pasach lub kamizelkach ratunkowych, niezależnie od warunków atmosferycznych.
- Jachty oraz inne jednostki pływające znajdują się w pobliżu wywróconego jachtu, winny natychmiast przystąpić do akcji ratowniczej.
- Cumowanie sprzętu pływającego na terenie przystani odbywa się na zasadzie odpłatności oraz po podpisaniu stosownej umowy. Miejsce cumowania jachtu, łodzi, skutera jest uzgodnione
z Zarządcą obiektu i nie można go odstąpić, osobom trzecim, bez zgody Zarządcy. - Na przystani żeglarskiej obowiązują stawki opłat za cumowanie sprzętu pływającego określone Zarządzeniem Burmistrza Myśliborza.
- Kluby sportowe i stowarzyszenia, które zgodnie ze swoim statutem realizują nieodpłatnie zadania z zakresu sportu i posiadają swoją siedzibę na terenie Gminy Myślibórz, są zwolnione z czynszu dzierżawnego za użytkowanie pomieszczeń na przystani żeglarskiej oraz jednego pomostu będącego w administrowaniu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Myśliborzu.
- Kapitanowie jednostek są zobowiązani do przeprowadzenia kontroli stanu technicznego jednostki przed wyjściem z przystani.
- Osoby przebywające na ternie przystani żeglarskiej i na pomostach zobowiązuje się do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, ochrony środowiska i zachowania ciszy nocnej. Osoby naruszające porządek i nie przestrzegające regulaminu, będą proszone o opuszczenie terenu przystani.
- Zabrania się przebywania na pomostach przystani żeglarskiej oraz korzystania z jednostek pływających, osobom, będących pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Zabrania się kąpieli oraz wędkowania na terenie przystani.
- Palenie ognisk może odbywać się tylko w wyznaczonym miejscu i wymaga zgody Zarządcy.
- Parkowanie na terenie przystani jest dozwolone tylko w miejscu do tego przeznaczonym.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca Obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu należy kontaktować się
pod nr tel. alarmowych:
502-160-139 - WOPR
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 6 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN UŻYTKOWANIA SLIPU DO WODOWANIA ŁODZI
- Zarządcą i administratorem slipu do wodowania łodzi jest Ośrodek Sportu
i Rekreacji w Myśliborzu z siedzibą w Myśliborzu, 74-300 Myślibórz
ul. Marcinkowskiego 5. - Slip usytuowany jest na przystani żeglarskiej w Myśliborzu przy ul. Marcinkowskiego 5.
- Wszystkie osoby przebywające na przystani żeglarskiej i korzystające ze slipu dla łodzi jak również korzystające tylko z przystani żeglarskiej zobowiązane są do przestrzegania niniejszego regulaminu użytkowania slipu do wodowania łodzi.
- Slip służy do wodowania sprzętu pływającego użytkowanego do celów rekreacyjnych.
- Korzystanie ze slipu, wodowanie sprzętu pływającego służącego do innych celów niż rekreacja, wędkowanie, ratownictwo wodne, kontrole policji odbywa się tylko za zgodą Zarządcy obiektu OSiR w Myśliborzu.
- Poza kolejnością wodowanie sprzętu pływającego przysługuje służbom ratowniczym
i kontrolnym takim jak: Policja, WOPR, OSP, PSR. - Za korzystanie ze slipu do wodowania łodzi obowiązują opłaty określone Zarządzeniem Burmistrza Myśliborza.
- Kluby sportowe i stowarzyszenia, które zgodnie ze swoim statutem realizują nieodpłatnie zadania z zakresu sportów wodnych i posiadają swoją siedzibę na terenie Gminy Myślibórz, są zwolnione z opłat za slipowanie łodzi.
- Procedura korzystania ze slipu.
- podjazd ze sprzętem pływającym drogą wewnętrzną pod szlaban,
- obowiązkowe zatrzymanie się przed szlabanem, w celu skontrolowania czy slip jest wolny,
- uiszczenie opłaty za slipowanie w biurze OSiR ul. Marcinkowskiego 5,
a w sezonie letnim, w miesiącach lipiec i sierpień w biurze na wypożyczalni sprzętu wodnego na plaży miejskiej, - opłatę można wnieść również na konto OSiR w Myśliborzu GBS O/Myślibórz
nr 26 8355 0009 0070 0711 2000 0001 potwierdzenie wniesienia opłaty należy przedstawić pracownikowi OSiR przed skorzystaniem ze slipu, - po zwodowaniu sprzętu pływającego wodujący zobowiązany jest niezwłocznie zwolnić slip dla następnej osoby, oraz zaparkować pojazd na miejscu do tego przeznaczonym,
- Zabrania się parkowania samochodów w obrębie slipu i na drodze wewnętrznej dojazdowej do slipu, poza miejscami do tego wyznaczonymi.
- Podczas wodowania należy zachować szczególne środki bezpieczeństwa uwzględniające bezpieczeństwo i ochronę innych osób.
- Zabrania się jakichkolwiek ingerencji w slip i pomost.
- Obowiązuje całkowity zakaz kąpieli i skoków do wody w obrębie slipu i pomostu.
- Korzystający ze slipu ma obowiązek utrzymać czystość i porządek podczas wodowania łodzi.
- Osoby które nie przestrzegają niniejszego Regulaminu nie uzyskują zgody na wodowanie sprzętu pływającego.
- Nad prawidłowym funkcjonowaniem przystani i slipu nadzór prowadzą wyznaczeni pracownicy OSiR w Myśliborzu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca Obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz, tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu należy kontaktować się
pod nr tel. alarmowych:
502-160-139 - WOPR
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 7 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z DROGI WEWNĘTRZNEJ I MIEJSC POSTOJOWYCH
W OŚRODKU SPORTU I REKREACJI W MYŚLIBORZU
- Regulamin określa zasady korzystania z ogólnodostępnej drogi wewnętrznej oraz stanowisk postojowych dla samochodów w Ośrodku Sportu i Rekreacji w Myśliborzu
ul. Marcinkowskiego 5. - Zarządcą drogi wewnętrznej na działce nr 43/7 obręb Myślibórz 2 jest Ośrodek Sportu
i Rekreacji w Myśliborzu ul. Marcinkowskiego 5. - Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
- Zarządca - Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu.
- Użytkownik - osoba korzystająca z drogi wewnętrznej i stanowisk postojowych.
- Droga wewnętrzna - droga będąca w zarządzie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Myśliborzu.
- Stanowisko postojowe - wydzielona, utwardzona powierzchnia gruntu działki nr 34/7 obręb Myślibórz 2 przylegająca do drogi wewnętrznej.
- Pojazd - samochód, motocykl bądź inny pojazd korzystający z drogi wewnętrznej.
- Korzystanie z drogi wewnętrznej oraz stanowisk postojowych odbywa się na podstawie niniejszego regulaminu, ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. Nr 98 poz. 602).
- Poprzez wjazd na teren drogi wewnętrznej oraz stanowisk postojowych użytkownik wyraża zgodę na warunki korzystania przedstawione w niniejszym regulaminie oraz zobowiązuje się do przestrzegania przepisów Prawa o ruchu drogowym oraz poleceń Zarządcy.
- Ruch na drodze wewnętrznej odbywa się zgodnie z umieszczonym oznakowaniem pionowym i poziomym.
- Dopuszczalna prędkość pojazdów na drodze wewnętrznej wynosi do 20 km/h.
- Postój pojazdu na stanowisku postojowym może odbywać się na zasadach określonych na znakach drogowych poziomych i pionowych.
- Wyznacza się miejsca postojowe dla służb ratowniczych, kontrolnych i pracowników OSiR w Myśliborzu oznaczone znakami pionowymi i poziomymi.
- Zabrania się zatrzymywania i postoju pojazdów w miejscach innych niż wyznaczone w tym celu.
- Droga wewnętrzna i miejsca postojowe objęte są monitoringiem wewnętrznym Ośrodka.
- Użytkownikom drogi wewnętrznej oraz miejsc postojowych zabrania się:
- wykonywania jakichkolwiek czynności związanych z obsługą techniczną pojazdów,
- zaśmiecania terenu,
- ustawiania pojazdów niezgodnie z oznakowaniem pionowym i poziomym na terenie drogi wewnętrznej, poza wyznaczonymi stanowiskami postojowymi,
- pozostawiania przyczep podłodziowych na miejscach parkingowych i na drodze wewnętrznej poza czas niezbędny do wodowania sprzętu wodnego.
- W przypadku zdarzenia na terenie drogi wewnętrznej lub miejsca postojowego, które skutkowałoby jakąkolwiek odpowiedzialnością Użytkownika z tego tytułu, zobowiązany jest on przed opuszczeniem terenu Zarządcy, do niezwłocznego poinformowania Zarządcy lub obsługi miejsc postojowych o tym fakcie i złożenia w formie pisemnej oświadczenia ze zdarzenia.
- Bez zgody Zarządcy zabroniony jest wjazd pojazdów przewożących materiały niebezpieczne lub ponadnormatywne.
- W przypadku kolizji i wypadków powstałych na drodze wewnętrznej lub stanowiskach postojowych obowiązują zasady określone w ustawie prawo o ruchu drogowym.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie wszelkie decyzje podejmuje Zarządca Obiektu: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu, ul. Marcinkowskiego 5, 74-300 Myślibórz,
tel. 95 747 25 12, e-mail: biuro@osirmysliborz.pl
W przypadku zagrożeń zaistniałych podczas korzystania z obiektu należy kontaktować się
pod nr tel. alarmowych:
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – Policja
112 – Telefon alarmowy
Zał. nr 8 do uchwały nr LVIII/494/2023
Rady Miejskiej w Myśliborzu z dnia 25 maja 2023 r.
REGULAMIN NAJMU MIEJSC NOCLEGOWYCH
W BUDYNKU OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W MYŚLIBORZU
PRZY UL. MARCINKOWSKIEGO 5
- Niniejszy Regulamin określa zasady najmu miejsc noclegowych położonych w budynku OSiR w Myśliborzu przy ul. Marcinkowskiego 5.
- Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Cena Najmu – całkowity koszt wynajmu miejsca noclegowego.
- Miejsce noclegowe – miejsce przeznaczone do wynajmu w budynku OSIR
w Myśliborzu przy ul. Marcinkowskiego 5. - Najem - oddanie przez Wynajmującego miejsc noclegowych do czasowego używania przez Najemcę w zamian za umówione wynagrodzenie,
- Najemca - osoba dokonująca rezerwacji lub która zawarła umowę najmu miejsc noclegowych,
- Wynajmujący – Ośrodek Sportu i Rekreacji w Myśliborzu (OSiR)
ul. Marcinkowskiego 5.
- Za korzystanie z miejsc noclegowych obowiązują opłaty określone Zarządzeniem Burmistrza Myśliborza.
- Przy zameldowaniu Najemca zobowiązany jest do okazania pracownikowi biura OSiR dokumentu ze zdjęciem potwierdzającego jego tożsamość. W przypadku odmowy okazania dokumentu w sposób umożliwiający zameldowanie pracownik ma obowiązek odmówić wydania klucza do pokoju.
- W karcie meldunkowej Najemca osobiście wpisuje swoje imię i nazwisko oraz składa podpis. Na życzenie Najemcy pracownik OSiR ma obowiązek wpisać samodzielnie z dokumentu tożsamości pozostałe dane meldunkowe.
- Rozpoczęcie pobytu w pokoju jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez Najemcę przepisów niniejszego Regulaminu.
- Miejsce noclegowe wynajmowane jest na dobę, która trwa od godziny 13:00 w dniu wynajmu pokoju do godziny 10:00 dnia następnego. Jeżeli Najemca nie określi czasu pobytu w dniu wydania pokoju, przyjmuje się, że pokój ten został wynajęty na jedną dobę.
- Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia Najemca powinien zgłosić w Biurze OSiR do godziny 10:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. OSiR uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.
- Pozostanie w pokoju lub pozostawienie w pokoju rzeczy osobistych po godzinie 10:00
jest traktowane jako przedłużenie pobytu. W przypadku, gdy Najemca opuści pokój
po godzinie 10:00 - OSiR naliczy pełną opłatę za każdą kolejną dobę najmu. - Wynajmujący pokój nie może przekazywać go innym osobom, nawet gdy nie upłynęła doba, za którą uiścił opłatę.
- Osoby niezameldowane mogą przebywać w pokoju w godzinach od 7.00 do 22.00.
- Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Najemcę na odpłatne dokwaterowanie tych osób
do zajmowanego pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według aktualnej ceny najmu miejsca noclegowego wg aktualnego cennika. - W przypadku rezygnacji Najemcy z pobytu w trakcie jego trwania, OSiR nie zwraca opłaty za resztę opłaconych noclegów. W sytuacjach szczególnych dotyczących zwrotu opłaty za niewykorzystane noclegi decyzje podejmuje Zarządca obiektu.
- Rezerwacja grupowa nosi miano gwarantowanej, jeśli na 30 dni przed planowanym pobytem zostanie dokonana przedpłata w wysokości 30% wartości. Brak zadatku może skutkować anulowaniem rezerwacji.
- Przez cały czas pobytu na terenie obiektu dzieci poniżej 13 lat muszą znajdować się pod stałą opieką i nadzorem osób dorosłych.
- Na terenie obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych.
- Złamanie zakazu palenia papierosów i wyrobów tytoniowych w pokoju jest równoznaczne z wyrażeniem przez Najemcę zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji pokoju w wysokości 500 złotych.
-